Członek stowarzyszenia

 

Misja Study Tour

Misja Study Tour podczas 13. edycji Targów WIATR i WODA na wodzie w Gdyni.

 

W dniach 9-12.08.2018 r. w Gdyni, odbyła się 13. edycja Targów Sportów Wodnych WIATR i WODA na wodzie. Targi zorganizowały spółki YACHT EXPO i Murator EXPO, przy partnerskiej współpracy Magazynu Sportów Wodnych ŻAGLE. Partnerem strategicznym Targów jest Gdynia – Żeglarska Stolica Polski. Odwiedzający mogli zobaczyć ponad 120 jachtów, w tym debiutujące na rynku jednostki. W namiotach na nabrzeżu prezentowały się firmy oferujące akcesoria żeglarskie i motorowodne, odzież, sprzęt nawigacyjny, asekuracyjny i ratunkowy oraz media branżowe. Wizyta na Targach była też okazją do spotkań ze znakomitymi żeglarzami. Łącznie na Targach swoją ofertę zaprezentowało blisko 130 firm. Imprezę odwiedziło 12 000 gości.

Podczas Targów miała miejsce misja przyjazdowa zorganizowana dla dziennikarzy i kontrahentów z Rosji oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Goście misji Study Tour mieli możliwość testowania polskich jachtów żaglowych i motorowych. Wśród jednostek wytypowanych do testów znalazły się: Parker 110 Monaco, Northman 1200, SunCamper 35, Futura 36, Emzi 767, Diamond 550 a także żaglowy jacht regatowy NFun30. Wspaniałe jednostki wykonane przez doświadczonych pracowników w najnowszej technologii z użyciem najlepszych dostępnych materiałów, o perfekcyjnych właściwościach nautycznych, gwarantowały niezapomniane wrażenia.

Ponadto odbyło się wiele spotkań z przedstawicielami polskiej branży, a także prezentacje prowadzone przez m.in. Jacka Centkowskiego - światowej sławy projektanta, Sebastiana Nietupskiego – prezesa POLBOAT, Jacka Oryla – dyrektora Targów WIATR i WODA i prezesa Murator EXPO, oraz Waldemara Heflicha - redaktora naczelnego miesięcznika „Żagle”, najstarszego i najbardziej popularnego pisma w Polsce.

Podczas Targów odbyła się też konferencja prasowa dla polskich mediów „Siła i potencjał polskiej branży jachtowej. Elementy rządowego programu wsparcia branży na rynkach zagranicznych”. Poświęcona była dotychczasowym osiągnięciom polskiej branży przemysłu jachtowego, pozycji Polski w europejskim przemyśle jachtowym, założeniom Branżowego Programu Promocji – Brand dla sektora polskich jachtów i łodzi i roli targów żeglarskich w promocji oferty przemysłu jachtowego.

Ponadto goście z Rosji i ZEA mieli możliwość zwiedzenia: stoczni Conrad, która kilka miesięcy temu zwodowała największy jak dotąd zbudowany w polskiej stoczni jacht – 133 stopowy Viatoris, stoczni Techno Marine; żaglowni Sail Service, która od ponad 30 lat współpracuje nie tylko z polskimi producentami, ale także z czołowymi stoczniami z Europy; a także stoczni Green Dream Boats, która produkuje solarne katamarany Solliner.

Polski rynek stanowi znaczącą część rynku światowego, zwłaszcza w najbardziej popularnym segmencie jachtów motorowych od 6 do 9 m długości z silnikami zaburtowymi. Polska jest w tej dziedzinie europejskim liderem i drugim producentem na świecie po USA. Tego typu łodzie i jachty żaglowe produkowane w Polsce stanowią o sile naszego przemysłu. Ponadto, Polska jest producentem luksusowych jachtów motorowych powyżej 9 m długości i cenionych na świecie, luksusowych personalizowanych katamaranów – prawdziwej wizytówki branży. Polski przemysł jachtowy to ok. 1 000 firm, w których znajduje zatrudnienie ok. 40.000 pracowników. Roczny potencjał polskich stoczni szacuje się na 22 000 jednostek.

Misja Study Tour jest częścią programu Brand wspierającego 12 najbardziej perspektywicznych i innowacyjnych branż polskiej gospodarki, w tym oczywiście przemysł jachtowy. Polskie firmy, po latach budowania silnej pozycji na rynkach europejskich, aktualnie prowadzą ekspansję na rynki pozaunijne – Rosję, ZEA, Stany Zjednoczone, Chiny oraz Australię. Polski rząd wspiera te proeksportowe działania na kilka sposobów. Oprócz misji Study Tour, na najważniejszych targach zagranicznych organizowane są także polskie stoiska narodowe, na których można uzyskać szczegółowe informacje dotyczące firm z branży jachtowej w Polsce. Dodatkowo powstał film w technologii 360 stopni prezentujący w efektowny sposób polskie jachty i łodzie motorowe, zarówno na wodzie jak i w czasie procesu produkcyjnego.

Realizatorem programu Brand jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która merytorycznie współpracuje w tym zakresie z Polska Izbą Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych POLBOAT.

 

GALERIA>

Newsletter